Filtrid
ÕlifiltridÕhufiltrid
Kütusefiltrid
Salongi õhufiltrid

Fram on maailma suurim filtritootja, kellel on 27 tehast üle kogu maailma.
Fram-i filtrid toodetakse vastamaks originaalosa (O.E.) standarditele.
Fram toodab rohkem kui 2500 nimetust õhu-, õli-, kütuse-, transmissiooni-, hüdraulika-, jahutusvedeliku- ja salongifiltrit üle maailma levinud mudelitele.
Õlifiltrid

• jahutamine: hõõrdumisel tekkinud soojuse ja mootorisoojuse imamine ja transportimine.
• puhastamine: töö käigus tekkinud ning põletusprotsessist ülejäänud kahjustavate osakeste transportimine (filtrisse).
• tihendamine: silindrihülsi ja kolvirõngaste vahel, simmelrõngad jne.
• mehaanilise ja põletusprotsessi müra summutamine.
Kui õlifilter ei eemalda kahjustavaid osakesi koheselt määrdeõlist, moodustavad need koos õliga abrasiivse pasta, mille tulemuseks on mootori enneaegne kulumine. Selle tulemuseks on omakorda suured remondikulutused ja seetõttu kasutab FRAM ka juhtlauset "Maksa praegu veidi rohkem, selle asemel, et hiljem palju rohkem maksta".
Mõlemaid filtriversioone saab kasutada järgmistes konfiguratsioonides:
• täisvoolufiltreerimissüsteemi filtrid
• möödavoolufiltreerimissüsteemi filtrid
• täis- ja möödavoolufiltreerimissüsteemi filtrid ehk kombineeritud filtrid
Õhufiltrid

Õhufiltri ülesandeks on ka olla kandjaks õhu sisselasketemperatuuri kontrollsensoritele ja reguleerklappidele, mis on suure tähtsusega heitgaaside kontrollimisel ning samuti põlemistõhususe optimeerimisel.
Auto õhu sisselaskesüsteemi osana saab õhufiltrit, täpsemalt õhu sisselasketoru seadistada nii, et võimsuskadu on minimaalne.
Õhufiltri esmaseks eesmärgiks on eemaldada kahjulikke mustuseosakesi sisseimetavas õhus ja seda filtri abil, mis asub õhu sisselaskeava ja silindri(te) avauste vahel, bensiinimootorite puhul enne karburaatorit.
Kütusefiltrid

• saastumine tootmise, transportimise, ladustamise, remondi jne käigus
• saastumine kütusepaagi ventilatsioonisüsteemi kaudu
• saastumine mustuse ja oksüdeerimise tõttu kütusepaagis või torustikus
• kondenseerunud vesi kütusepaagis, põhjustajaks muutused temperatuuris
Need saastavad osakesed tuleb eemaldada kütusest, et vältida toitesüsteemi erinevate osade rikkeid või tõrkeid.
Toitesüsteemid
• karburaatorsüsteemid
• sissepritsesüsteemid
• diiselmootorite toitesüsteemid
Mõne filtrisüsteemi paigalduse juures on süsteemil automaatne veekinnipidamise funktsioon. Kui veetase filtris tõuseb maksimaalse lubatud piirini, hakkab armatuurlaual vilkuma kontrolllamp. Et vähendada vee kondenseerumisvõimalust kütusepaagis, soovitame täita paak tankimisel täielikult, vähendades sellega õhuruumi kütuse kohal paagis. Mida vähem õhku on paagis, seda vähem on veeaurul võimalik kondenseeruda.
Salongi õhufiltrid

Autoga sõites ohustab saastatus juhti kaks või kolm korda enam kui jalakäijat.
Auto ventilatsioonisüsteem on peaaegu otseses kokkupuutes eessõitvate autode heitgaasidega, samuti tolmu, õietolmu ja tahmaga.
Salongi õhufilter vähendab tõhusalt tolmukihti tuuleklaasil, parandades seega nähtavust öisel ajal.
Salongi õhufiltrit tuleb kontrollida ja/või vahetada iga kuue kuu tagant, sest aegamööda see ummistub kokkupuutes väliskeskkonnaga.
Peamised märgid sellest, et filter on ummistunud või küllastunud:
• Klaasile tekib raskesti eemaldatav udu
• Tugev ebameeldiv lõhn käivitamisel
• Vähenenud ventilatsiooni õhuvool
• Raske õhk
Toote kohta rohkem infot Fram Euroopa, FRAM LAV ja Fram USA kodulehekülgedel.
Tekst Automeister As kodulehelt
Fram |
Ashika |